Zapraszam do rozwiązania testu z algebry z materiału z wykładu:
1. Który z poniższych przykładów funkcji liniowej jest najciekawszy?
a) f(v)=0
b) f(v)=cv
c) f(v)=v
2. Co będzie rzutem równoległoboku na pofałdowaną płaszczyznę?
a) ogólnie rzecz biorąc, nie wiadomo co
b) coś tam jeszcze z niego zostanie
c) pofałdowany równoległobok
3. Jakie wrażenie sprawia układ równań:
x=0
{2x=0
-x=0
a) umiarkowanie sensowne
b) żadne
c) śmieszne
4. Jak długo trzeba się zastanowić nad tym, że cos(PI/2 + alfa) = - sin(alfa)
a) sekundę
b) milisekundę
c) mikrosekundę
5. Jaką figurę najłatwiej znaleźć w przyrodzie? (np. naleśnik)
a) kwadrat
b) koło
c) trójkąt
6. Kiedy trudno stwierdzić czy otrzymany wynik jest prawdziwy?
a) kiedy nie wiadomo co ma wyjść
b) kiedy nie umiemy zrobić zadania
c) kiedy wynik sprawia dziwne wrażenie
7. W jakim celu używamy zapisu wektorowego?
a) mniejszego zużycia kredy lub tuszu
b) zmniejszenia ilości użytych znaków pisarskich
c) po części tak się pisze, po części aby się zmieściło na tablicy
8. Jak nazywa się mnemotechniczna metoda obliczania wyznacznika macierzy?
a) metoda Laplace'a
b) iloczyn połamany
c) iloczyn krzyżowy
9. Co jeżeli wyznacznik wynosi 0?
a) to źle
b) ogólnie rzecz biorąc, nie wiadomo co
c) to średnio lub źle
10. Ile czasu zajmie policzenie wyznacznika 70x70?
a) dłuższą chwilę
b) wiele dłuższą chwilę
c) nieskończoność w pewnym sensie
11. Jakim pojęciem jest macierz 0x0?
a) troszkę bezsensownym
b) dość dziwnym
c) nie wiadomo jakim
12. Jaka to jest sprzeczność (x-y)^2 = -3?
a) absolutnej natury
b) względna
c) nielogiczna z pewnego punktu widzenia
13. Z punktu widzenia metod numerycznych:
a) duże liczby są bardziej podejrzane
b) jedynka jest najwygodniejsza do dzielenia dla człowieka (komputerowi wszystko jedno)
c) małe liczby budzą zaufanie
14. Po spojrzeniu pod kątem na kartkę w kratkę:
a) kratki przestaną być kwadratami
b) kartka przestanie być kartką w kratkę
c) nie będzie linii równoległych
15. Najgrubsza kropka występuje w:
a) iloczynie wektorowym
b) iloczynie skalarnym
c) na końcu zdania
Powodzenia!
Offline
Moje odpowiedzi:P
1 b
2 c
3 a
4 c
5 b
6 a
7 c
8 b
9 c
10 c
11 c
12 a
13 b
14 a
15 b
Offline
Czemu nie rozwiązujecie testu?! Wszak na wykładach nas trochę było. Chyba nie jest za trudny.
Co do wielu odpowiedzi - należy wybrać tylko jedną! Choć może kilka z nich sprawiać sensowne wrażenie - jest tylko jedna niepowtarzalna wersja autorska.
Pytania dodatkowe:
UWAGA dla uczulonych - zawiera treści z WDM!
16. Prawidłowe liczenie misiów przez dzieci w przedszkolu jest:
a) injekcją
b) surjekcją
c) bijekcją
17. Co jest potrzebne do ustawienia liczb wymiernych w rząd?
a) metoda przekątniowa
b) wąż
c) kruczek
18. Jak nie można losować liczb?
a) za pomocą umysłu
b) za pomocą próbki promieniotwórczej
c) za pomocą przechodnia na ulicy
Offline
Rozwiązanie testu.
Jako że już jest po egzaminie można podać odpowiedzi do testu
1 b - oczywiste
2 c
3 a - układ równań umiarkowanie sensowne wrażenie sprawiajacy
4 c - każdy wie że mikrosekundę
5 a - nie wiem dlaczego, ale tak to już jest, i dodałbym jeszcze że nie inaczej
6 a
7 c - trudne pytanie - odpowiedzi a i b są również prawidłowe, ale po części
8 b
9 c
10 b
11 a
12 b - sprzeczność względna - rozwiązania w liczbach zespolonych są
13 b - to była dłuższa dygresja: duże liczby budzą zaufanie, a małe są podejrzane
14 a
15 b
16 c - pokazać tego samego misia i powiedzieć 5 i 7 jest niedobrze
17 c
18 a - można jeszcze za pomocą kostki
I to by było na tyle
Offline